Pentru cei la inceput de drum
Doar ce ti-ai deschis firma. Ai o idee grozava, un produs sau serviciu cu care esti sigur ca vei da lovitura. Insa, cum faci sa afle cat mai multi oameni despre tine? Da, online-ul este de multe ori solutia potrivita pentru a incepe sa generezi vizibilitate pentru produsul /serviciul tau. Pentru ca ai costuri mai mici fata de media in marketingul “conventioal”, exista posibiltiati bune de targetare si te poti adresa cu o oarecare usurinta oamenilor de oriunde - din orasul tau, in toata tara sau chiar oriunde in lume.
Pentru cei la inceput de drum - in mediul online
Ai un business. Il ai de mult timp, merge bine - offline. Nu ai incercat nimic, sau mai nimic in mediul online. Pentru ca nu ai stiut de unde sa incepi. Cu toate acestea, parca toata lumea in jurul tau are si o prezenta online. Unii o au asa, sa fie. Altii au clienti din online. Iti dai seama incet-incet ca atunci cand vrei sa afli sau sa cumperi ceva, chiar si tu primul loc unde mergi este Google.
Sa ai o prezenta online este important - ca sa nu spun vital, pentru ca mai sunt inca nise in care nu conteaza (inca) atat de mult acest aspect. Insa, in majoritatea covarsitoare a cazurilor, ai nevoie sa fii prezent online. Chit ca este vorba despre o extensie a cartii tale de vizita, care sa spuna oamenilor mai in detaliu - cine sunteti, ce faceti, de cand, cat sunteti de buni. Insa incet-incet, majoritatea domeniilor capata si o dimensiune online. Chiar daca produci masini-unelte.
Pentru e-commerce
Pentru e-commerce marketingul online este esential - dar probabil stii deja asta. E-commerce-ul are o dinamica aparte. Un magazin online are nevoie ca o parte din functiile de marketing online sa le rezolve intern. In acelasi timp insa, este “greu” sa rezolve totul in-house. Are nevoie de un partener extern care sa vina cu aport de know-how, cu metode, cu capacitate de organizare si executie si cu un nivel rezonabil de flexibilitate si dinamism. Si nu in ultimul rand - cu o privire “proaspata” si de ansamblu, din afara.
Pentru B2B
Poate vinzi servicii - avocat, contabil, etc. Sau poate produci echipamente industriale. De cele mai multe ori companiile care activeaza in zona B2B vin cu proiecte provocatoare. Pentru ca piata este in general nisata, sunt situatii in care toata lumea cunoaste deja pe toata lumea - furnizori, clienti, concurenti - practic piata este inchisa. Aici de cele mai multe ori mecanismele si canalele clasice nu mai sunt suficiente. De cele mai multe ori nu este de ajuns sa ai si tu un site si sa faci si tu ceva AdWords. Este nevoie de o abordare coerenta, gandita pe multiple canale, pe termen scurt, mediu si lung. Cu segmentarea cat mai buna a audientei, cu alegerea instrumentelor potrivite pentru fiecare audienta si fiecare etapa din ciclul de viata al unui prospect/client, cu executie precisa , cu masurare avansata si, surpriza-surpriza - cu un pic (sau poate nu chiar un pic) de rabdare!
Nu te regasesti in scenariile de mai sus?
Nu ai de ce sa iti faci griji. Am prezentat situatiile cele mai des intalnite si asta la un nivel destul de generic. Pentru ca realitatea este ca, pe de o parte, provocarile tuturor companiilor sunt aceleasi - sa genereze profit! Pe de alta parte, la un nivel de granularitate mai avansat, fiecare companie are un set unic de circumstante si provocari. In functie de piata, de modul in care este pozitionat in acea piata, de concurenta, de produsele si serviciile sale, de clientii sai, de oamenii din companie, obiective, filozofie, etc, etc, etc.
Pe scurt - indiferent care sunt provocarile tale, putem sta de vorba.